Nieuws

Goede voornemens om te sporten in 2020?

thumb image

Dan is een sportieve middagsessie in de buurt van jouw campus misschien een optie. Mede dankzij onze ATP-collega’s Ineke Imbo en Lena De Cock is er ook in 2020 een mooi sportief aanbod dat meer dan de moeite waard is. Deze sportieve activiteiten staan op de agenda:

Core stability, vormspanning en lenigheid

  • Wat? In de lessenreeks gaan we gevarieerde en leuke oefeningen doen die de spieren rond de ruggenwervel versterken. Core stability heeft zijn nut al bewezen bij mensen met rugklachten maar ook als blessurepreventie en voor prestatieverbetering bij sporters. Je hoeft bovendien geen krachtpatser te zijn om deze oefeningen uit te voeren. In deze lessenreeks wordt er vooral veel nadruk gelegd op het bewustzijn van je lichaamshouding en je bewegingen en hoe je die kunt verbeteren. Een uurtje quality time dus voor je lichaam … Improve the way you move!

Crawl voor beginners en gevorderden

  • Wat? Heb je altijd al willen leren crawl zwemmen onder deskundige begeleiding? Of wil je je crawl perfectioneren en je techniek helemaal op punt stellen? Dan is deze lessenreeks perfect voor jou! Je werkt op je coördinatie en ademhaling en leert gestroomlijnder door het water bewegen.

HIIT

  • Wat? HIIT betekent High intensity interval training, waarbij we vooral cardio gaan trainen. We wisselen high intensity oefeningen af met momenten van rust en herstel. Het is dus een zeer efficiënte maar pittige vetverbrandende training. Het grote voordeel is dat we in een kortere tijdspanne betere resultaten boeken.

PILATES

  • Wat? Tijdens deze les kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest. Je doet eenvoudige en veilige bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen en de lesgever geeft altijd opties voor beginnende deelnemers. Strong together!

POWER YOGA

  • Wat? De poweryoga is een workout op muziek waar we yoga, tai chi en pilates combineren. Het is een combinatie van stretches, poses en ademhalingsoefeningen. Ook het evenwicht wordt uitgedaagd. We werken vanuit natuurlijke lichaamsbewegingen en -gewicht!

Vinyasa yoga

  • Wat? Vinyasa yoga is een dynamische yogavorm, waarbij houdingen in serie achter elkaar uitgevoerd worden, met de klemtoon op ademhaling. Het voordeel hiervan is dat je een betere doorbloeding krijgt en dus minder stijfheid in de spieren, meer flexibiliteit, meer kracht, een betere houding en dus ook meer zelfvertrouwen.

Alle praktische informatie vind je hier

Reageer hier...

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *